torsdag 2. desember 2010

julefoto


Bonjour!
På vei hjem til gamlelandet for å feire jul.
Stoppet i Danmark og besøkte Mailegfamilien.
Har lovet å ta julesnapshot'ene deres.
Startet med den gamle dansken ;)
Savner croissant og Avenue des Champs-Élysées,
provinslandene i Norden er liksom ikke helt meg.
      Je suis parisienne.
  

Disse danskene altså
En stor lykkelig familie.
Litt slitsomt...
Marie og Marie er to gamle venninner av meg,
de har to jenter sammen og en adoptert musegutt.
De bor i kollektiv med Margrete og Mads
som har en gutt, en jente og to adopterte musebarn.
De praktiserer fri oppdragelse hele gjengen.
De er kulturradikale og for fri barneoppdragelse, 
seksuell, religiøs, økonomisk, og sosial frigjøring. 
Hva kan jeg si,
det er fritt og fint,
det er fritt 
og slitsomt.....
De har ingen dører i huset,
bare forheng.
Jeg får litt vondt i halsen av all trekken.
Oh lala.
Men tilbake til oppdraget: 



 Siden familiene har trommesirkel hver torsdag
så passet jeg på å knipse litt.
Skulle være en koselig, sosial
og naturlig setting.
Det ble jo bare kaos!
Ga opp til slutt.


Som dere ser har Mads et godt øye til meg ;)
Margrete synes det er all right.
Hun er litt lei....
Men jeg orker ikke ungemaset,
jeg tror det er smittsomt!


Men sjarmerende,
det er han!
Vi hadde oss en tur på stranden i går kveld.

Så til familiejulebildene.
Dette ble resultatet til slutt.
Familiene valgte disse og jeg fikk lov til å blogge de.
De er, skal vi si, de er som familiene disse bildene.


Margrete og Mads med
Martin, Mille, Mikael og Mikkel.


Marie og Marie med
Mia, mini og Markmus.

Nå skal jeg innom Kjøben en tur.
Må ha litt storby.
Den er liten, men i nøden får det være bra.
Oh la la
Mere gammel dansk ;)

Sophie

3 kommentarer:

  1. Hahaha, ler meg i hjel!

    Hvilken fotosession, og hvilken familie...
    *sukk*
    Forstår godt at du blir litt oppgitt, men resultatet blei bra da :o)

    Du e jo rett og slett dyktig Sophie!!!!

    SvarSlett
  2. Herlig historie! Sophie forteller så levende.

    SvarSlett
  3. hahah syns bildene va herlige eg:) mn sjønne godt du trengte litt "storby" å gammeldansk itte så mye familie:)
    Hb du får ein fine jul å mange store presanga;)!
    klem:)

    SvarSlett