mandag 21. mars 2011

sirkuserier

Tada!
Denmark calling!
Skyter reklamebilder for noen venner av meg,
de skal reise rundt med en sirkusforestilling i påsken.


Søte unger.
Det er mange av de i familien.
Kaninfamilien.
Siden sist hadde de fått fjorten nye barn.
Ja, jeg traff de rett før jul,
sist jeg var i Denmark.
Pappa Kanin er en skikkelig sjarmør...


Noen har falt for han ja.....
Giraffmamma Plastique er med på turen for å komme seg litt ut.
Ut i verden,
litt bort fra interiør og dagdrømmer.
Men visste jeg at Køben er mekka for interiørfrelste da?
Hun har ikke gjort annet enn å fly rundt og handle tepper og puter
 og lysestaker og kopper og bokstaver og tekstiler
og jeg vet ikke hva!



Helt til hun oppdaget Pappa Kanin......
Nå er det bare sukk sukk mellom strikkepinnene.



Hun har kjøpt en snekkerbukse,
sånn i tilfelle.
God plass som hun sier,
jeg skjønte ikke den og da lo hun litt.
Kanskje jeg trenger den etter denne turen sa hun bare da.
What?
Anyway,
hele familien Kanin skal opptre i et reisende show.
Påskeshow 2011.
Større og større for hvert år!


Pappa Kanin er trekkplasteret.
"The magic Rabbit!"



Mamma Kanin spiller på tamburin i showet,
og dekorerer og syr telt til forestillingen og 
syr barneklær og tepper og puter og baker boller
til kafeen og maler egg til salgsutstillingen
og passer barn.
Hun går på duracell sier hun,
går på WHAT sier jeg?
De pillene kjenner ikke jeg til,
men de virker visst.
Jeg personlig synes dama er litt stressa,
ikke mye kos å drikke kaffe med henne.
Bare: "Nå må jeg gjøre ditt og datt ..."
At Kanin Pappa gidder....
Hun har bare en liten rolle i showet,
hva klager hun for?


Her er vi altså.
To damer på reise.
Ser jeg ikke chic ut?
Oh la la sier jeg bare,
liker min nye outfit.


Den vårlige armysaken har jeg funnet for Giraffmamma.
Snerten sak.


Det gjenstår mye på fotosettet.
Giraffmamma har sinket meg litt med all sukkingen.
Men nå har jeg sendt henne og Pappa Kanin ut litt, slik at jeg 
kan få noen bedre bilder av alle de hundre kaninungene.
Begge så glade ut da jeg ba de gå,
de skulle være borte til kvelden sa Pappa Kanin
og da sukket Giraffmamma høyt.
Ærlig talt, såpass kan hun vel hjelpe meg.
Gratis tur og greier.
Å ta seg av den mannen er sikkert en drøm,
han virker så verdensvant og sikker.

Nei dere, nå må jeg jobbe.
Soooooo long!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar